to mænd og to kvinder får tur på stranden

Billig rejseforsikring hele året

Rejse- og afbestillingsforsikring. Rejs trygt, hvorhen og når du vil.

Med en rejseforsikring, der dækker hele husstanden, hele året, overalt i verden, kan du rejse uden bekymringer. Ofte er det endda billigere end at tegne forsikring for den enkelte rejse.

Som medlem af Forbrugsforeningen kan du købe rejseforsikringen hos Runa Forsikring. En mulighed, der ellers normalt er forbeholdt medlemmer af udvalgte faggrupper.

Få svar på dine spørgsmål om dækning

Fire ud af fem danskere har en rejseforsikring. Det viser Forsikring & Pensions analyser. Hvis du er en af dem, der har, ved du så egentlig, hvad og hvornår forsikringen dækker?

For at gøre det enkelt at få svar på selv de mest indviklede spørgsmål, har Runa skabt en ’chatrobot’. De kalder den Elba, og du finder den nederst til højre på siden: runa.dk/forsikringer/rejseforsikring

På samme side kan du, hvis du foretrækker det, selv finde svar på mange spørgsmål om rejseforsikring hos Runa. Et typisk spørgsmål gælder det blå EU-sygesikringskort.

Undgå økonomisk mavepuster

Det blå EU-sygesikringskort sikrer dig adgang til behandling på lige fod med borgerne i det land, du besøger.

Det blå EU-sygesikringskort dækker derfor ikke hjemtransport, herunder båretransport, ambulancefly eller lignende. Et ambulancefly løber fx let op i 100.000,- kr.

Behandling på privathospital er heller ikke dækket. Brancheorganisationen Forsikring & Pension oplyser, at hver femte dansker alligevel fejlagtigt tror, at sygesikringen dækker på lige vilkår med en rejseforsikring.

Så også ved rejser i EU er det vigtigt at have en rejseforsikring. Især hvis du bliver indlagt på et privathospital eller får brug for hjemtransport.

Runas Rejseforsikring Verden

∙ Rejseforsikringen er et tillæg til indboforsikringen.
∙ Den dækker hele husstanden, i hele verden på private ferierejser i op til 60 dage
∙ Forsikringen gælder også på aktive ferier, fx skiferier, cykelferier, dykkerferier, vandreferier og bjergbestigning
∙ Rejseforsikringen er kåret Bedst i Test af Forbrugerrådet Tænk.