Neye

Find den ideelle kuffert til rejsen

Nye oplevelser og varme himmelstrøg venter forude. Kufferten skal pakkes. Men hvilken kuffert skal du vælge?

Her får du Neyes gode råd til det allerførste stykke af rejsen. Find den kuffert, der passer til dig og din sommerrejse hos Neye, som har et stort udvalg af kufferter og tilbehør. Du finder alle de kendte brands som fx Samsonite, Eastpak, Delsey og Aries. Men også masser af praktisk tilbehør som kuffertremme, nakkepuder og sovemasker.

Hardcase eller softcase?

Hardcase-kufferter kan fx være fremstillet i polycarbonat, der giver en ekstrem holdbarhed. Og indholdet risikerer ikke at blive presset i flyet.

Tilsvarende findes softcase-kufferter fremstillet i slidstærkt tekstil. De er oftest mere fleksible, fordi stoffet kan udvide sig en smule, hvis kufferten er pakket til det maksimale, og de kan trykkes let sammen, hvis ikke de er helt fyldte. På den måde er de lettere at pakke, hvis pladsen er trang.

2 eller 4 hjul?

Dernæst skal du vælge mellem 2 eller 4 hjul. Kufferter med 2 hjul er oplagte til storbyferier, da de er mere terrængående og er lettere at trække på ujævne overflader. Kufferter med 4 hjul er til gengæld velegnede til charterferier, hvor du bliver transporteret fra fly til hotel.

Mange businessrejsende foretrækker også de 4-hjulede, der uden problemer kan manøvreres rundt på den jævne overflade i en lufthavn.

Flere kilo inde i kufferten

Du skal også vælge, hvor meget din kuffert må veje, og hvor stor den må være. Det afhænger af reglerne hos det flyselskab, du rejser med, eller af hvor meget plads du har i bilen.

Under alle omstændigheder er en letvægtskuffert et fornuftigt valg. På den måde er der lidt flere kg bagage at gøre med, hvis du flyver. En kabinekuffert vejer typisk omkring 2 kilo, mens de lidt større modeller vejer 2-3 kilo.