Kom godt i gang med dit nye kort og få mere ud af dit medlemskab

Find din pinkode

Du kan nemt finde din pinkode i appen, men du kan også finde den på mitfbf.dk

I Forbrugsforeningens app:
Se koden direkte under menuen "Mit FBF".

På mitfbf.dk:
Log ind med MitID. I menuen vælger du "Kort" og "Kortoversigt". Klik derefter på "Vis pin".

Gode råd til mere bonus

Dette kan du betale med kortet
Du kan betale alt, hvad en forretning tilbyder – til den pris varen er mærket med – med dit betalingskort fra Forbrugsforeningen. Du kan også betale udsalgsvarer, nedsatte varer, tilbudsvarer, serviceydelser samt leje af en vare med dit betalingskort. Ved ophørsudsalg kan betalingskortet dog ikke benyttes. Forretningerne må ikke skilte og annoncere med undtagelser. 

Har en forretning aftale om rabat/bonus med fx et deal-tilbud eller en klub/forening, som du også er medlem af, kan du ikke benytte en sådan rabataftale samtidig med, at du betaler med dit betalingskort fra Forbrugsforeningen. Det samme gælder, hvis en forretning selv har en bonusordning, hvor du over en længere periode opsparer bonus. 

Forhandler du om prisen på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, kan du ikke betale med betalingskortet, medmindre du i forvejen har oplyst, at du ønsker at betale med kortet og butikken har accepteret det.

Ved indhentning af tilbud på en vare, serviceydelse eller håndværksarbejde, skal du også oplyse, at du ønsker at betale med betalingskortet.

Ved aftale om et selskabsarrangement, hvor der indhentes et tilbud på arrangementet, skal du oplyse, at du ønsker at betale med betalingskortet, inden aftalen indgås. Du kan ikke benytte betalingskortet til at betale et arrangement, som du ikke selv står for, fx for en forening du er medlem af.

Du kan ikke altid forvente at kunne betale en tillægsydelse, som leveres af tredjepart med betalingskortet. Det kan fx gælde arbejdsløn ved reparation af cykler eller pålægning af tæpper, varme ved leje af feriebolig, ydelser udført af et andet firma og lignende. Spørg derfor altid herom, inden aftalen indgås.

Du kan ikke altid forvente at kunne anvende dit betalingskort ved køb af gavekort, spørg derfor altid i forretningen. 

Du kan ikke købe oplevelsespakker (undtaget køb direkte hos Go Dream og Send En Tanke luksus-gavekort), frimærker, tobak, tips, modermælkserstatning, lotto og spil med dit betalingskort fra Forbrugsforeningen.
Sådan betaler du med betalingskortet
Forretning 
Du betaler med kortet, som når du betaler med dit Dankort. Første gang du anvender dit nye kort, skal du sætte chippen i terminalen og indtaste pinkode. Herefter kan du benytte den kontaktløse betalingsfunktion 

Webshops
Du betaler med kortet hos webshops med betalingskortet ved at indtaste kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre 
 
Returnering af varer
Hvis en vare returneres, og der udstedes kreditnota, skal beløbet tilbageføres på din medlemskonto, den dag returneringen sker. Jf. købeloven kan forretningerne vælge at udstede et tilgodebevis.
Kreditmaksimum
For hver medlemskonto fastsættes normalt et kreditmaksimum på 10.000 kr., som skal dække køb mv., indtil betaling sker. Købsperioden er til og med 8. sidste hverdag i hver måned. Købsperioder og betalingsfrister findes på fbf.dk. Når medlemskabet har været aktivt i mindst et år, og alle betalingsfrister er overholdt, kan Forbrugsforeningen bevilge et større kreditmaksimum. Der foretages en kreditvurdering af din ansøgning. Et evt. afslag begrundes ikke.

Forhøj dit kreditmaksimum
Søg om at forhøje dit kreditmaksimum på fbf.dk under Selvbetjening. 

Ved forhøjelse over 20.000 kr. skal du også fremsende oversigt over skatteoplysninger for indeværende samt sidste år gældende for alle i husstanden.  

Ændring af kreditmaksimum har først virkning fra det tidspunkt, meddelelse herom er givet til kontohaver og det er gratis at få ændret kreditmaksimum Ved overskridelse af kreditmaksimum vil transaktionen blive afvist.

Øg selv dit kreditmaksimum
Du kan også selv øge dit rådighedsbeløb, ved at indbetale et beløb til din medlemskonto i Forbrugsforeningen. Indbetalingen skal benyttes til køb umiddelbart efter. Overfør beløbet til Forbrugsforeningens bankkonto i Danske Bank: Reg/Konto: 4183/4180691014. Skriv dit 10 cifrede medlemsnummer i modtagerfeltet, når du laver overførslen, så kan vi sætte beløbet ind på din medlemskonto. 

Overføres beløbet inden din netbank lukker, så er beløbet til rådighed den efterfølgende hverdag Hvis du skal bruge beløbet samme dag, så skal du lave en straksoverførsel fra din netbank og herefter give Forbrugsforeningen besked. Læs mere om overførsler på fbf.dk under Selvbetjening.
 
Kontoudtog
Hver måned danner Forbrugsforeningen et kontoudtog, såfremt der har været bevægelser på din medlemskonto i sidste købsperiode. Kontoudtoget viser køb og betalinger for perioden til og med 8. sidste hverdag, samt hvilket beløb du skal betale. Kontoudtoget viser også, hvor meget du har optjent i bonus. Du finder kontoudtoget i appen under Mit FBF og på mitfbf.dk.
Betaling af køb til Forbrugsforeningen
Betalingsservice
Betaling af dine køb sker via Betalingsservice hver den 1. hverdag i måneden. 

Er din medlemskonto allerede tilmeldt Betalingsservice og ønsker du at ændre den bankkonto, hvorfra betalingen sker, så skal du kontakte din bank eller selv ændre det under Betalingsservice oversigten i din netbank.

Ved eventuelt bankskifte, skal du kontakte din nye bank, så de kan overflytte dine aftaler fra den tidligere bank

Har du fået nyt Dankort, skal du ikke ændre noget.  

Frameldelse af Betalingsservice vil medvirke en kreditvurdering med efterfølgende nedsættelse af dit kreditmaksimum.
 
Kontingent
Du betaler et årligt kontingent, der fastsættes af Forbrugsforeningens repræsentantskab. Kontingentet for 2024 er fastsat til 132 kr. svarende til 11 kr. pr. måned. Første år er kontingentfrit, herefter opkræves kontingentet en gang årligt. Kontingent refunderes forholdsmæssigt ved ophør af medlemskab uanset årsag. Dog er der et udmeldelsesgebyr, hvis medlemskabet har varet i 6 måneder eller derunder, jf. Forbrugsforeningens Betalingsbestemmelser.
 
Bonus
Som medlem optjener du bonus, nogle steder helt op til 35%. På forsikring og bank er der særlige medlemsfordele. ­Bonus for 2024 bliver overført til din medlemskonto den 8. sidste hverdag i december 2024.
Udbetaling af tilgodehavende
Årets bonus gældende for købsperioden 7. sidste hverdag i december 2023 – 8. sidste hverdag i december 2024, tilskrives din medlemskonto den 8. sidste hverdag i december 2024. Bonus vil i første omgang blive brugt til betaling af køb m.v., der foretages i købsperioden 7. sidste hverdag i november – 8. sidste hverdag i december. Tilbageværende bonus vil blive anvendt til betaling af køb i efterfølgende købsperioder. 

Tilbageværende bonus efter 31. januar 2025 på 500 kr. eller mere, kan udbetales til din NemKonto jf. Forbrugsforeningens vedtægter § 16.

Hvis du efter årets udgang kan se, at du vil have et tilgodehavende pr. 31. januar i 2025 på 500 kr. eller mere, som du ønsker udbetalt, kan du skrive til Forbrugsforeningen på mail til fbf@fbf.dk. Eventuel udbetaling finder sted primo/medio februar 2025. 
Registrering af ønske om udbetaling finder først sted efter 31. december 2025 og gemmes ikke til efterfølgende år.
 
Kortsikkerhed og mistet betalingskort
Du bør være opmærksom på følgende i forhold til kortsikkerhed. 

Phishing er et begreb der betyder, at bedragere forsøger at få fat på følsomme informationer via telefon eller e-mails. Det sker oftest ved, at du som medlem bliver bedt om at opgive dit kortnummer og din pinkode. Du må aldrig dele disse oplysninger med uvedkommende. 

Skimming er et begreb der betyder, at bedragere kopierer den information som findes i dit betalingskorts chip og med denne information skaber et falsk kort. Din pinkode kan aflures af personer, der står tæt op af dig ved en betaling 

Hvis du mister dit kort, skal du straks spærre det. Det gør du i appen under Mit FBF eller ved at logge ind på mitfbf.dk. I vores åbningstid, kan du ringe og spærre dit kort på 33 18 86 00.

Forbrugsforeningen sender automatisk et nyt betalingskort til dig, efter betalingskortet er meddelt mistet. Den nye pinkode finder du i appen eller på mitfbf.dk Pris for erstatningskort er 50 kr. jf. Forbrugsforeningens Betalingsbestemmelser.
Mistet pinkode
Du kan se din pinkode i appen under Mit FBF eller på mitfbf.dk hvor du gør følgende:  
Vælg ‘Kort’ og ‘Kortoversigt’. Klik derefter på ‘Vis pin’.
 
Flytning
Forbrugsforeningen får automatisk besked om ny adresse fra cpr-registret, hvorfor flytning ikke skal meddeles foreningen. Flytning til beskyttet adresse skal meddeles til foreningen på mail - fbf@fbf.dk.
Forbrugsforeningens betalingsbestemmelser og vedtægter
Du finder Forbrugsforeningens betalingsbestemmelser og vedtægter på fbf.dk. Såfremt der kommer ændringer i betalingsbestemmelserne eller vedtægterne, vil disse kunne findes i F-bladet og på fbf.dk. På fbf.dk finder du altid de gældende betalingsbestemmelser og vedtægter.

Samarbejdspartnere med abonnement

Nedenfor kan du se oversigten over de samarbejdspartnere i Forbrugsforeningen, hvor du kan oprette abonnement som du betaler med dit Forbrugsforeningskort.

  • DCC Energi
  • Dyrenes Beskyttelse
  • Forbrugerrådet Tænk
  • Go2fitness
  • Julemærkefonden
  • Looad
  • Loop
  • Modstrøm
  • Nextory
  • Rawbite
  • RetNemt Måltidskasser
  • Skagenfood.dk
  • Stop Spild Lokalt
  • Telebonus
  • Thiele
  • Uno-X app (benzin og bilvask)
  • Uno-X Fyringsolie

Samarbejdspartnere med apps

Her ser du de samarbejdspartnere, som har apps, hvor du har mulighed for at tilføje dit Forbrugsforeningskort.

  • Lagkagehuset
  • Taxi 4x27
  • Uno-X