CBS-undersøgelse
Danmarks bedste kundeklub
Forbrugsforeningen blev for 5. gang kåret som Danmarks bedste kundeklub.
Denne gang blandt de 162 klubber som findes herhjemme. Det er CBS som står bag analysen ’Loyalitet i turbulente tider’ fra marts i år, hvor de fokuserer på de 20 største klubber. Analysen og dens resultater er udkommet som bog, men resultaterne findes også online som supplement til bogen.
1. Coop 76,3%, 2. Forbrugsforeningen 70,6%, 3. Club Matas 57,2% 4. Netto+ 52,4%, 5. Lidl 38,9 og på den sidste plads 18. pladsen ligger Sportmaster med 12,0%
Aktive medlemmer
Her fik Forbrugsforeningen 'kun' en anden plads. Vores andel af aktive medlemmer (som har anvendt vores klub indenfor de seneste 3 måneder) var 70,6%.
Lektorerne fra CBS’ lagde vægt på at det for Forbrugsforeningens vedkommende er svært at hamle op med salget af mælk, æg og smør som Coop, der ligger på førstepladsen (med 76.3%) jo står for. Ikke desto mindre finder man andre dagligvarehandlere længere nede af ranglisten.
Net Promotor Score læs mere her
Loyalitet/Køber oftest – og køber nyt læs mere her
Oplevelse og betydning læs mere her